maandag 31 december 2012

Hoe was 2012 voor u?

De laatste dag van het jaar. Toch even terugdenken. Hoe was het jaar voor mij? Mijn eerste reactie is: naja zo... zo... kon beter! Teveel problemen. Teveel zorgen. Eric Leijenaar, onze hoofdredacteur van Uitdaging en de website, overleed plotseling. Dat was een grote slag die veel verdriet en zorgen bracht. De tweede pijn die direct naar boven komt is teleurstelling in mensen. Vertrouwen dat beschaamd werd. Beschuldigingen die uit de lucht gegrepen waren. En dan natuurlijk financiƫle zorgen. Redden wij het met Uitdaging en met de websites?

Ja maar, denk ik na deze eerste opwelling van de pijn die er was. Het leven was veel meer. Ik heb iedere dag te eten gehad. Iedere nacht was er een dak boven mijn hoofd. Op een dikke voet en een verstuikte duim na, was mijn gezondheid prima. Mijn vrouw houdt van mij en ervaart het als een blijdschap dat wij ons leven met elkaar mogen delen. En dan de zegen van vriendschap. De vele uren genieten met mensen die mij na aan het hart liggen. En wat het werk betreft: we zijn er nog steeds. De financiƫle crisis gaat ook aan ons niet voorbij, maar op de een of andere manier wordt steeds weer voorzien en kunnen wij doorgaan met bemoedigen en opbouwen.

Langzaam word ik stil. Een warmte vervuld mij. In 2012 was de Heer in mijn leven. Hij heeft mij geen moment uit het oog verloren. Ook niet toen ik Hem pijn deed met mijn afstand en met mijn zonden. Hij heeft mij gedragen. Hij wilde mij leiden. Hij telde de haren op mijn hoofd. Er is geen moment geweest in 2012 dat Hij er niet was voor mij!

Wat wens ik mij voor 2013?
Ja natuurlijk gezondheid ... en liefde ... doorgaan met het werk waarvoor de Heer mij geroepen heeft. Maar, meer dan dat alles wens ik mij Jezus in mijn leven. Terwijl ik dit schrijf speelt - alsof het zo gepland is - op de achtergrond het lied ‘Nader mijn God tot U’. Ja, dat is mijn wens voor 2013. Met Jezus leven en nader tot Hem komen. Dan wordt 2013 een goed jaar!