dinsdag 23 oktober 2012

Als het donker wordt!


Weet u wat ik doe als ik het niet meer zie zitten? Als ik geen uitweg meer zie? Als alles om mij heen donker is? Als ik eraan twijfel of God er is en mijn gebeden hoort?

Dan zing ik een lied!

Nee, niet omdat ik dat wil, maar omdat ik uit ervaring weet dat er dan iets met mij gebeurt.
Ik zing 'Loof de Here mijn ziel'.

Soms hoef ik maar vijf minuten te zingen. Soms ook vijf uur, maar er gebeurt altijd iets. Het is alsof mijn ziel dan een weg vindt tot God die mijn verstand niet begrijpen kan en mijn gevoel op een wonderlijke manier aanraakt. Meestal verandert er niets aan mijn omstandigheden. Wat wel verandert is hoe ik mijn omstandigheden zie en ervaar. Als ik zing om God te eren, ook al heb ik er helemaal geen zin in, is het alsof God mij boven mijn omstandigheden laat uitstijgen, om mijn problemen vanuit Zijn perspectief te bekijken. Dan worden mijn problemen meestal heel klein. Soms ook helpt de Heer mij om oplossingen te zien. Probeer het maar. God loven verandert het leven.




P.S. Voor het geval dat jij het lied 'Looft de Here' niet kent vind je hieronder een link naar dat lied. Voor de goede orde er is niets magisch aan dit lied. Waar het om gaat is God te eren. Het doet er niet toe wat voor lied je daarvoor kiest.