woensdag 24 april 2013

Minder God, meer crisis

De afgelopen week ontving ik een e-mail van Dick Slikker, directeur van ProjectCare, over de economische crisis. Hij schreef: Ongeveer een jaar geleden zei ik in een preek dat ik geloof dat er een geestelijke wet is, dat als we als natie God uitbannen we vanzelf crisis krijgen. Dat heeft ertoe geleid dat ik deze geestelijke wet verder ben gaan uitwerken in onze actuele situatie. Het resultaat is een wetenschappelijke analyse waarin aangetoond wordt dat er inderdaad een relatie is tussen afname van het percentage christenen en verslechtering van de economische rating.

Dit vind ik zo interessant dat ik u graag wil verwijzen naar het onderzoek dat Dick heeft gedaan. Als u hier klikt vindt u een artikel over de (sleutel)rol van kerken en christenen in het verbeteren van de economische crisis. Op Youtube is een korte film (in het Engels) te zien waar hij zijn these voorstelt. Verdere informatie kunt u vinden op de website www.lessgodmorecrisis.org