dinsdag 12 februari 2013

Bijbels positief denken testen

Positief denken is een keuze die wij hebben, wat ook onze omstandigheden zijn. Als het ons lukt om onze geest en ons hart te vullen met positieve beelden en gevoelens heeft dit een uitwerking op ons leven, de manier waarop wij met anderen omgaan, ons perspectief op de toekomst, ja zelfs onze gezondheid (Spreuken 17:22)

Positief denken is niets esoterisch of iets waar wij christenen bang voor moeten zijn of er voorzichtig mee moeten omgaan, het is een door God gemaakt mechanisme dat Hij gegeven heeft aan de mensheid. Christenen hebben daar boven uit de mogelijkheid met God te leven en zich te vullen met wie Hij is en Zijn leiding te aanvaarden. Dat is bijbels positief denken. Als wij ons bewust richten op Hem heeft dat - beter gezegd heeft Hij - een directe uitwerking op ons dagelijkse leven.

In tijden dat ik mij heel bewust gedurende de dag wil concentreren op mijn God plak ik een kleine rode sticker op mijn horloge. Iedere keer als ik op mijn horloge kijk om te zien hoe laat het is, neem ik even de tijd om God te loven en Hem te vragen mijn leven te leiden. Dit is een heel eenvoudige oefening om mij te helpen gedurende de dag God te zoeken. Mijn ervaring is dat dit een fantastische uitwerking heeft op mijn leven. Mijn dagen zijn anders als ik mij telkens opnieuw op God richt. Probeer het maar eens!